Nieuwe Spullen! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Bram Workum - WaarBenJij.nu Nieuwe Spullen! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Bram Workum - WaarBenJij.nu

Nieuwe Spullen!

Door: Bram van Workum

Blijf op de hoogte en volg Bram

13 Maart 2010 | Nederland, Leiden

En dan nu wat praktische puntjes, nieuwe spullen!

Om te beginnen een nieuwe JVC Everio camera: http://www.ces-show.com/news_images/00104_mg330.jpg


Mijn betrouwbare Minolta Dynax 300si (en wie weet met een Sony DSLR body voordat ik weg ga)

En een handige tas met wat trucjes tegen boefjes. Deze tas is door PacSafe gemaakt net als het heuptasje wat op de overzichtsfoto rechts ligt. Zoals je kunt zien zit er een ijzerdraad vlechtwerk doorheen om mijn laptop, camera’s en overige dure dingen enigszins te beveiligen. Al mijn tassen kan ik dan vervolgens met een lange staalkabel en hangslot aan allerlei zaken vastmaken. Zo kan ik de boel enigszins uit het zicht laten als ik een taxi aanhaal, foto maak of anderzijds mijn tassen even onbewaakt laat. Zoals je ziet heb ik ook nog een verzameling pilletjes, pleistertjes en plakband om de kwaaltjes te verhelpen waar wij Europeanen nogal snel last van hebben zoals de Banho Salsa, niet een leuke dans maar wel eentje die je snel gaat leren als je niet let op wat je eet. Dit alles wordt vervoerd in een 120 liter rugzak en een grote HardShell koffer. Met de nodige naam en bestemming labels.

Verder heb ik de week van de vorige vrijwilligers gehoord over alle insecten die in Sitio shalom rond vliegen dus heb ik maar gauw een klamboe gekocht en wat bloesjes die permanent geïmpregneerd zijn met Deet want als er iets is wat ik haat dan zijn het wel muggen en spinnen…

Kan niks meer misgaan toch?

Nu maar hopen dat het kaartje/overzicht van Rio dat ik heb wel de goede en dus veilige straten accuraat aangeeft. Als ik daar aankom kan ik eerst een paar dagen wennen voordat ik opgehaald wordt om naar Pequeri te gaan. Ik kan dan mee naar de Favelas en zien welke projecten er door Remer ondernomen worden in Rio. Ik heb elders al gelezen dat de “Cidade de Deus”een muur annex hek krijgt om het ene Rio te scheiden van het andere als in 2016 de Olympische spelen langs komen.

Wist je dat:

• De sloppenwijken begonnen in de 18e eeuw met de bouw van huisjes door soldaten van het leger. De soldaten kregen door de trage bureaucratie niet vlot genoeg een woning toegewezen en daarom deden ze het maar zelf

• President Lula de eerste president is die zich heeft opgewerkt uit een arm milieu tot, naar mijn idee, de meest populaire president tot nu toe.

• De Jeitinho Brasileiro allerlei handigheidjes zijn die alleen Brazilianen lijken te beheersen. Als je een leeg loket ziet waar je in principe niks mee te maken hebt, gewoon erheen gaan en om informatie vragen, geheid dat je meteen geholpen wordt. Zo krijgen Brazilianen een plek in een, ogenschijnlijk, volgeboekt vliegtuig.

• Er geen nationaal trein netwerk in het land is… Alleen maar wat treintjes om toeristen te verplaatsen.

  • 14 Maart 2010 - 00:30

    Chun:

    waarom een sony dslr?

  • 14 Maart 2010 - 07:35

    Bram:

    Omdat mijn Minolta lenzen daar dan op passen.

  • 14 Maart 2010 - 15:40

    Chun:

    ik zag bij media markt laatst die a230 voor 236 euro incl een kit lens.... daz geen geld :D

  • 14 Maart 2010 - 17:57

    Bram:

    Euh dat is inderdaad geen geld. Welke markt was dat? is de A230 sneller met beeldjes schieten dan de A200?

    Zoja dan duik ik daar even bovenop zodra ik weer zakgeld heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Bram

Actief sinds 18 Feb. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 27316

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Wonen en werken in Brazillie

Landen bezocht: