Ik hoef alleen nog maar te gaan. - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Bram Workum - WaarBenJij.nu Ik hoef alleen nog maar te gaan. - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Bram Workum - WaarBenJij.nu

Ik hoef alleen nog maar te gaan.

Door: Bram van Workum

Blijf op de hoogte en volg Bram

21 Mei 2010 | Nederland, Leiden

Zo dit had ik een maand geleden al kunnen schrijven, maar goed. Vliegticket is er en alle verzekeringen zijn geregeld. Nu nog zorgen dat ik een fatsoenlijk verblijf heb met het carnaval en dan zit ik gebeiteld (denk ik). Gelukkig heb ik nu een collega die wel Portugees kan en mij wat bijleert wat niet in de boekjes staat, Gathina onder andere ;). De taal is niet –moeilijk- om te leren maar de uitspraak des te meer. De bestelling cq reservering van kaartjes voor carnaval ging niet heel goed want de telefoniste ging op een gegeven moment over op Engels.

Trouwens, als je zelf een verzekering moet nemen om jezelf in te dekken in het buitenland dan zou het zomaar kunnen dat jouw verzekeraar niet eens alles betaalt. Zo zou ik, zonder bij te verzekeren, alleen de meeste basale vorm van verpleging vergoed krijgen. Nou betekent dat niet meteen dat ik niet geholpen wordt als ik op de intensive care lig maar wel dat als een bepaald bedrag overschreden wordt dat er dan gekeken wordt of ik nog wel minimale zorg krijg of juist meer dan dat. Ik zou dan moeten bij betalen uit eigen zak dus voor de zekerheid heb ik maar bijverzekerd via de JOHO waarbij ik alles op kostprijs vergoed krijg ongeacht de duur van de zorg. Uiteindelijk zal ik wel teveel verzekerd zijn maarja… Beter mee verlegen dan om verlegen….

Ik krijg onderhand ook meer spullen mee van mijn werk. De kinderen bij mij op de groep en van andere groepen hebben allerlei dingetjes geknutseld die over Nederland gaan of dienen als een “groeten uit Holland”. Gelukkig heb ik nog wat grote verhuisdozen gekregen om dat mee te verschepen dus dat komt wel goed. Hopelijk snappen ze het in Brazilie ook een beetje en willen ze iets terug doen voor de kids uit Nederland in de vorm van knutselwerkjes of zoiets.

De meeste kinderen hier weten niet zoveel van het land af en andersom zullen de Braziliaanse kids alleen hun eigen land kennen. Ze doen in iedergeval hun best iets te maken.


Nu ga ik eerst eens op vakantie naar Maleisie en dan ga ik 7 Juni weer verder. Ik moet nu vooral centen sparen, in Juli mijn ticket eventjes verleggen naar 3 november met een return datum in Juni en de taal goed leren.

  • 23 September 2010 - 09:33

    Jacqueline:

    Hoi Bram.
    Wat een hoop geregel is het allemaal,ik ga volgend jaar oktober voor 6 maanden naar brazilie om vrijwilligerswerk te doen bij remer.Ik ga je zeker volgen en ben benieuwd naar je verhalen.Veel plezier en succes in Brazilie.

  • 21 Oktober 2010 - 20:17

    Jacoline:

    Hoi Bram,
    Ik zie je over 8 dagen in Rio!!
    Goede reis!
    Jacoline

  • 22 Oktober 2010 - 10:24

    Bram:

    Dank u dames :)

    We gaan het meemaken aldaar.

    Jacoline. kop koffie @ rio zodra ik er ben? Verwacht 19.00 Rio tijd te landen.

  • 24 Oktober 2010 - 19:41

    Rogier:

    He Bram,
    Het is je niet meer gelukt om langs te komen voor wat informatie over ons werk op de sitio?! Goed, je bent nog niet weg dus de uitnodiging staat nog steeds. Anders heel veel plezier&succes gewenst daar!

  • 25 Oktober 2010 - 15:30

    Bram:

    En dat ondanks al het heen en weer gemail ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Bram

Actief sinds 18 Feb. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 27321

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Wonen en werken in Brazillie

Landen bezocht: