Oei... - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Bram Workum - WaarBenJij.nu Oei... - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Bram Workum - WaarBenJij.nu

Oei...

Door: Bram van Workum

Blijf op de hoogte en volg Bram

26 November 2010 | Nederland, Leiden

Ik neem aan dat iedereen ervan weet wat het is niet echt een kleine gebeurtenis maar ik kan hier geen Nederlandse nieuwssites openen. Hoe dan ook in Rio is aardig de pleuris uitgebroken. We zitten onderhand op dag 5 van aanvallen door boeven die willekeurige auto’s, bussen en voorbijgangers neerschieten en/of in brand steken. Zondag vielen er 18 doden waaronder een meisje van 14. De mensen die dat deden liepen zwaar bewapend over straat en schoten met militair materieel om zich heen. Door de hele stad (op 28 plaatsen) zijn op zondag aanslagen van degelijke aard geweest en ze duren nu nog voort. Bomkoffers op drukke pleinen brandbommen op bussen autos en mensen, mensen die wat doen of zeggen worden doodgeschoten, braaf naar de grond staren terwijl je kaal geplukt wordt en je leeft nog.

Ze proberen namelijk hun deel van de stad weer in te nemen want de afgelopen 2 jaar zijn ze veel kwijtgeraakt toen de regering permanente politie posten in de wijken neerzette. De lichtbewapende vredespolitie heeft veel resultaat geboekt maar nu willen de criminelen de boel weer innemen en de stad naar hun hand kunnen zetten zoals vroeger. Daarbij zetten ze het nodige materiaal in (zie foto in linkjes hieronder. )

Het begon met aanvallen op posten van de vredespolitie maar breidde zich vlot uit naar andere delen van de stad en heeft de hele dag geduurd. Maandag en Dinsdag heeft de militaire politie zich ermee bemoeit en zijn er nog meer doden gevallen….

Dit hangt allemaal samen met wat er in 2012,2014,en 2016 gaat gebeuren in Rio en het tuig probeert nu een tegenoffensief in te zetten door terreur te zaaien in de stad. Ze hopen dat de burgers in de Favelas zich tegen de politie keren en alles weer teruggaat naar het oude.

Gister is de marine gearriveerd met tanks etc want het is een serieuze ruzie over wie Rio bezit. Maandag poog ik wat foto’s te maken en te posten , geen idee of het lukt want nu dult niemand nieuwsgierige aagjes.

Duimen

• 26 November 2010 - 16:24

Robert Julius:

Hey Bram,

Vet. Voor plaatjes zit je goed. Akelig nieuws, rio is natuurlijk een wespennet maar dit gaat ver.

Hou ons op de hoogte, de nieuwsverschaffing volgens officiele kanalen laat te wensen over.

Succes!

• 26 November 2010 - 17:00

Jacoline:

Beste Bram,
    Ik zou je camera maar thuis laten als ik jou was!!
    Jacoline

• 26 November 2010 - 19:11

Laura:

O_O wow die foto..

Sterkte! XxX

• 26 November 2010 - 23:05

Francis:

Knap man, jij durft tenminste. Kijk je wel uit?